Ramowy rozkład dnia
W godzinach od 6.30 - 8.30 (Oddziały w terenie od 7.00)
- Aktywny udział w organizacji swojego życia, podejmowanie zabaw wynikających z własnej inicjatywy, utrzymywanie przyjaznych relacji z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się.
- Dbałość o estetykę otoczenia - pomoc w porządkowaniu sali, prowadzenie czynności pielęgnacyjnych roślin.
- Organizowanie zabaw swobodnych przy niewielkim udziale nauczyciela.
Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności dziecka.
- Pomoc w przygotowywaniu pomocy do zajęć.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń porannych.
W godzinach od 8.30. do 9.00 - śniadanie
- Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
- Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
- Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
W godzinach od 9.00.-10.00
Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą
- Zabawy i zajęcia wspierające wszechstronny rozwój dziecka. Nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.
- Poznawanie świata wszystkimi zmysłami poprzez różnorodne formy aktywności.
- Poznawanie otaczającego świata podczas wycieczek.
- Poznanie własnych możliwości i wykorzystywanie ich w działaniu.
- Budowanie wiary we własne możliwości oraz zaufanie do otoczenia
W godzinach od 10.00.- do 11.45
- Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy.
- Zaspakajanie potrzeby relaksu i ruchu na powietrzu poprzez uczestnictwo w spacerach, zabawach badawczych, ruchowych oraz zabawach na sprzęcie ogrodowym.
- Przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa i kultury bycia.
- Rozwijanie zainteresowań podczas zabaw indywidualnych i zespołowych.
- Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu. (grupy młodsze)
- Wyrabianie nawyków akceptacji i szacunku sposobu myślenia oraz wyboru innych.
W godzinach od 11.45. do 12.30 – obiad
- Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
- Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
- Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
W godzinach od 12.30 do 14.00
- Odpoczynek podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej (grupa I leżakowanie).
- Udział w zabawach relaksacyjnych, wyciszających.
- Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu. (grupy starsze)
- Utrwalanie i wzbogacanie zdobytych wiadomości i umiejętności.
- Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zdolności, wyrównywanie deficytów rozwojowych.
- Przebywanie na powietrzu.
W godzinach od 14.00. do 14.40 - podwieczorek
- Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
- Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
- Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
W godzinach od 14.40. do 17.00
- Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy, nawiązywanie przyjaznych relacji z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się.
- Organizowanie zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela.
- Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych w przedszkolu i w ogrodzie.
- Kształtowanie nawyku dbałości o estetykę otoczenia – porządkowanie sali po zabawach.