Ramowy rozkład dnia

 

W godzinach od 6.30 - 8.30 (Oddziały w terenie od 7.00)

  • Aktywny udział w organizacji swojego życia, podejmowanie zabaw wynikających z własnej inicjatywy, utrzymywanie przyjaznych relacji z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się.
  • Dbałość o estetykę otoczenia - pomoc w porządkowaniu sali, prowadzenie czynności pielęgnacyjnych roślin.
  • Organizowanie zabaw swobodnych przy niewielkim udziale nauczyciela.

Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności dziecka.

  • Pomoc w przygotowywaniu pomocy do zajęć.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń porannych.

W godzinach od 8.30. do 9.00 - śniadanie

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;

W godzinach od 9.00.-10.00
Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą

  • Zabawy i zajęcia wspierające wszechstronny rozwój dziecka. Nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym.
  • Poznawanie świata wszystkimi zmysłami poprzez różnorodne formy aktywności.
  • Poznawanie otaczającego świata podczas wycieczek.
  • Poznanie własnych możliwości i wykorzystywanie ich w działaniu.
  • Budowanie wiary we własne możliwości oraz zaufanie do otoczenia
W godzinach od 10.00.- do 11.45
  • Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy.
  • Zaspakajanie potrzeby relaksu i ruchu na powietrzu poprzez uczestnictwo w spacerach,  zabawach badawczych, ruchowych oraz zabawach na sprzęcie ogrodowym.
  • Przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa i kultury bycia.
  • Rozwijanie zainteresowań podczas zabaw indywidualnych i zespołowych.
  • Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu. (grupy młodsze)
  • Wyrabianie nawyków akceptacji i szacunku sposobu myślenia oraz wyboru innych.

W godzinach od 11.45. do 12.30 – obiad

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.

 W godzinach od 12.30 do 14.00

  • Odpoczynek podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej (grupa I leżakowanie).
  • Udział w zabawach relaksacyjnych, wyciszających.
  • Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu. (grupy starsze)
  • Utrwalanie i wzbogacanie zdobytych wiadomości i umiejętności.
  • Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zdolności, wyrównywanie deficytów rozwojowych.
  • Przebywanie na powietrzu.

W godzinach od 14.00. do 14.40 - podwieczorek

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku.
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw.
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.

W godzinach od 14.40. do 17.00

  • Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy, nawiązywanie przyjaznych relacji  z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się.
  • Organizowanie zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela.
  • Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych w przedszkolu i w ogrodzie.
  • Kształtowanie nawyku dbałości o estetykę otoczenia – porządkowanie sali po zabawach.