Samorządowe Przedszkole nr 35 z Oddziałami Integracyjnymi w Krakowie

Ramowy Rozkład Dnia

 

W godzinach od 6.30 - 8.30

  • Aktywny udział w organizacji swojego życia, podejmowanie zabaw wynikających z własnej inicjatywy, utrzymywanie przyjaznych relacji z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się
  • Dbałość o estetykę otoczenia - pomoc w porządkowaniu sali, prowadzenie czynności pielęgnacyjnych roślin
  • Organizowanie zabaw swobodnych przy niewielkim udziale nauczyciela
  • Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności dziecka
  • Pomoc w przygotowywaniu pomocy do zajęć
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń porannych
  •  

W godzinach od 8.30. do 9.00 - śniadanie

  • Kształtowanie nawyków higienicznych
  • i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku;
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw;
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku;
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych

 

W godzinach od 9.00.-10.00

  • Zabawy i zajęcia wspierające wszechstronny rozwój dziecka
  • Poznawanie świata wszystkimi zmysłami poprzez różnorodne formy aktywności:
  • Poznawanie otaczającego świata podczas wycieczek;
  • Poznanie własnych możliwości i wykorzystywanie ich w działaniu;
  • Budowanie wiary we własne możliwości oraz zaufanie do otoczenia;

 

  • W godzinach od 10.00.- do 11.30
  •       
  • Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy;
  • Zaspakajanie potrzeby relaksu i ruchu na powietrzu poprzez uczestnictwo
  • w spacerach,  zabawach badawczych, ruchowych oraz zabawach na sprzęcie ogrodowym.
  • Przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpieczeństwa, koleżeństwa i kultury bycia;
  • Rozwijanie zainteresowań podczas zabaw indywidualnych i zespołowych.
  • Wyrabianie nawyków akceptacji i szacunku sposobu myślenia oraz wyboru innych;

 

W godzinach od 11.30. do 12.00 – II śniadanie   

  • Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku;
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw;
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku;
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;

 

  • W godzinach od 12.00 do 14.00
  •       
  • Odpoczynek podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej (grupa I leżakowanie);
  • Udział w zabawach relaksacyjnych, wyciszających;
  • Uczestnictwo w zajęciach dodatkowych organizowanych w przedszkolu;
  • Utrwalanie i wzbogacanie zdobytych wiadomości i umiejętności;
  • Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zdolności, wyrównywanie deficytów rozwojowych;
  • Przebywanie na powietrzu;
  •  
  •  
  • W godzinach od 14.00. do 14.30 - obiad      
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych podczas przygotowania do posiłku
  • Przezwyciężanie uprzedzeń do niektórych potraw;
  • Kształtowanie pozytywnych, kulturalnych zachowań podczas spożywania posiłku;
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;

 

  • W godzinach od 14.30. do 17.00
  •  
  • Podejmowanie zabaw z własnej inicjatywy, nawiązywanie przyjaznych relacji
  • z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności interpersonalnych, usamodzielnianie się;      
  • Organizowanie zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela;
  • Wyrównywanie deficytów rozwojowych oraz rozwijanie zdolności;
  • Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych w przedszkolu i w ogrodzie;
  • Kształtowanie nawyku dbałości o estetykę otoczenia – porządkowanie sali po zabawach;